Foto och dess historia

Början av den moderna bildjournalistiken ägde rum i 1925, i Tyskland. Händelsen var uppfinningen av den första 35 mm kameran av märket Leica. Den var avsedd för att använda film överskott i filmen, som fotograferats i 35 mm format. Innan dess krävdes ett foto av professionell kvalitet med skrymmande utrustning och efter denna uppfinning kunde fotografer gå nästan var som helst för att ta bilder diskret utan skrymmande lampor eller stativ. Skillnaden var dramatisk, för i första hand föreställde bilder med människor av fotografens närvaro, till nya, naturliga bilder av människor som de verkligen levde. Till detta var en annan uppfinning ursprungligen från Tyskland, bildjournalistik tidningen. Från mitten av 1920-talet, Tyskland, till en början, experimenterade med en kombination av två gamla idéer. Den äldsta var den direkta publiceringen av bilder, som var tillgänglig efter ca 1890, och i början av 1900 talet, var några publikationer tidningars stil och tidningen ägnade främst illustrationer. Men skillnaden i fototidningar i början på 1920-talet var samarbetet - istället för enstaka bilder utlagda som i ett fotoalbum, redaktörer och fotografer började arbeta tillsammans för att skapa en verklig historia som berättades av bilder och ord. I detta koncept skulle fotografer skjuta många fler bilder än de behövde, och överföra dem till redaktörer. Redaktörer skulle granska kontakt ark, dvs ark med alla foton som tagits.

Efterträdare till den grafiska av 1950-talet var det 120mm-format kameran, vanligtvis en Rolleiflex, som gav större rörlighet på bekostnad av mindre negativ storlek. Du tittade ner i marken glas sökaren. Men i tidningar, efter Vietnam kriget, var kameran valet den 35mm filmen blev bättre, vilket gör att kameran enklare att använda, och förmågan att använda objektiv, vidvinkel, och senare gjorde zoomobjektiv på 35 oumbärligt , som det fortfarande är för de flesta fotojournalister idag. Strax före kriget,  inser världen kraften i
kameran för att berätta en historia när den används i uppriktiga situationer, hyrde den federala regeringen en grupp av fotografer.
I själva verket var FSC inrättades 1935 av Franklin D. Roosevelt att hjälpa återflytta jordbrukare som var utblottade på grund av depression och den massiva torkan i mellanvästern. Eftersom dessa flyttningar kan vara en kontroversiell uppgift, regissören, Roy Stryker, hyrde ett antal fotografer för att spela in den svåra situationen för bönderna i mellanvästern. Fotograferna senare, många av dem, blev berömd - det insamlade 150.000 bilder nu inrymt i museum.

RSS 2.0